Konsulenter søges til Væksthuset i København

ANSØGNINGSFRISTEN ER UDLØBET

Den Erhvervsdrivende Fond Væksthuset har gennem mere en 27 år samarbejdet med personer med psykiske, fysiske og sociale udfordringer om at finde vej til arbejdsmarkedet eller uddannelse. Væksthuset bidrager selv til forskning på feltet og arbejder på et forskningsmæssigt grundlag. Hvis du vil være en del af dette, sammen med os og Jobcenter København, så søger vi lige nu konsulenter til beskæftigelsesrettede forløb i vores afdelinger i København.

DINE KONKRETE ARBEJDSOPGAVER ER

  • At være primær konsulent for en række personer med komplekse udfordringer (eksempelvis psykiske lidelser, misbrug, fysiske problemstillinger, sociale problematikker)
  • At skabe mening, sammenhæng og fremdrift i forløbene og sikre, at de hjælper personen i retning af arbejde eller uddannelse
  • At samarbejde tæt med arbejdspladser og uddannelser for at skabe individuelle match med forkus på udvikling af sociale, faglige og personlige færdigheder og på sigt at indtræde i et arbejdsfællesskab
  • At tilbyde en bred og skræddersyet samarbejdsform, hvor du personligt og fagligt kan være eksempelvis problemløsende, rammesættende, rådgivende, støttende, udviklende, vejledende, temposættende og motiverende
  • At opsøge viden og gøre din viden tilgængelig for kolleger og organisationen – altid med fokus på at tilbyde det bedst mulig samarbejde til de mennesker, du er ansat til at støtte
  • At dokumentere og beskrive indsatser og effekter i de enkelte forløb.

DIN BAGGRUND

Væksthuset har et stærkt beskæftigelsesfagligt kollegafællesskab med forskellige personlige og faglige kompetencer. Vi ønsker at tilføre vores organisation disse fagligheder og kompetencer:

  • Psykologer, gerne autoriserede
  • Ergoterapeuter
  • Arabisk eller tyrkisk sprogkompetence
  • Undervisningskompetence
  • Anden relevant akademisk, sundheds-, eller socialfaglig uddannelse og/eller erfaring

Gennem vores interne beskæftigelsesfaglige efteruddannelse sikrer vi, at alle medarbejdere har et fælles metode- og værdimæssigt sprog og ståsted samtidig med, at vi ønsker at udnytte forskelligheden i baggrunde og erfaringer.

Vi opfordrer alle – uanset køn, alder, uddannelse og etnisk baggrund – til at søge.

VI ØNSKER OS, AT DU HAR

  • Lyst til at samarbejde med alle mennesker, uanset baggrund og komplekse problemstillinger
  • Evne til at matche personer med komplekse problemer med arbejdspladser og uddannelser
  • Allerede har – eller evner at skabe – et bredt og varieret netværk blandt virksomheder og uddannelser i hovedstadsområdet
  • Blik for at spotte den enkeltes ressourcer
  • Evnen til at forholde dig kritisk og refleksivt til eget og kollegers arbejde
  • Interesse i at evaluere, analysere og udvikle dit arbejde, så hver enkelt person altid får et godt forløb af høj kvalitet
  • Overblik, analytisk sans og gode samarbejdsevner

VI TILBYDER

  • Højt fagligt niveau i en værdidrevet organisation
  • Professionelle og engagerede kolleger
  • Meningsfyldt arbejde med fokus på at hjælpe mennesker videre i livet
  • Omfattende faglig sparring, efteruddannelse og udvikling
  • Mulighed for at bidrage til forskning og kompetenceudvikling på feltet
  • Mulighed for at bidrage i organisationen med flere af din kompetencer – måske er du god til at skrive, opfinde projekter, søge fonde, skabe netværk, bruge sociale medier eller noget helt ottende?

ANSØGNING

Ansøgningen sendes via blanketten her på hjemmesiden → kontakt os → sikker mail, eller klik her, senest 25. juni 2020. Skriv “Ansøgning København” i emnelinjen. Samtaler afholdes i uge 27 pg 28. Ansættelse hurtigst muligt. Ved ansøgning gives der samtidig samtykke til, at Væksthuset må opbevare ansøgningen i op til 6. måneder.

Du finder yderligere oplysninger om Væksthusets formål, metoder og beskæftigelsesfaglighed på vores hjemmeside. Ved spørgsmål af opklarende karakter i forhold til stillingsbeskrivelsen kan du kontakt Camilla Nørregaard på tlf. 4040 8856 eller Maria Benavente på tlf. 6043 2590.

Klik her for at hente stillingsannoncen som pdf.